grupines mankstos manksta

Reguliaraus sporto rezultatas – ne tik gražesnės kūno linijos

 

Ar kada nors susimąstėte, kiek laiko turi praeiti, kol pamatysite sporto rezultatus? Nesvarbu, ar esate naujokas sporto salėje, ar profesionalus atletas, kiekvienam svarbus rezultatas. Fiziniai pokyčiai paprastai ima matytis praėjus šiek tiek laiko, tačiau yra keletas kitų naudų, kurias jausime greičiau, nei kitas. Sveiko sporto studijos specialistai šįkart dalijasi mintimis apie sporto teikiamas naudas, kurias pajausite jei reguliariai mankštinsitės bent vienerius metus.

 

Iškart po mankštos

Sportuojant mūsų širdis pumpuoja daugiau kraujo į raumenis, padidėja kraujo spaudimas ir smegenų ląstelės ima funkcionuoti greičiau. Sportuojant išskiriami geros savijautos hormonai, kuria pakelia jūsų nuotaiką, mažina nerimą ir stresą, gerina požiūrį į save. Kaip mat atsiranda budrumas, užlieja energija, pasijuntame labiau susikaupę ir savimi pasitikintys.

 

24 valandos po mankštos

Net 72 valandas po mankštos besimankštinančio žmogaus medžiagų apykaita yra greitesnė, nei įprastai. Tai reiškia, kad net ilsėdamasis kūnas sudegina daugiau kalorijų pumpuodamas kraują, kvėpavimo metu ar netgi augindamas naujas ląsteles.

Praėjus 24-48 valandoms, kartais jaučiamas pavėluotas raumenų skausmas po mankštos, ypač jei bandėte naujus pratimus ar tiesiog persistengėte sportuodamas. Neišsigąskite, šis skausmas – tai ženklas, kad gerėja jūsų fizinė būklė. Raumenims reikia laiko prisitaikyti prie naujų pratimų.

 

7 dienos po mankštos

Net ir po kelių kardio užsiėmimų ląstelių mitochondrijos (maži fabrikėliai, gaminantys energiją) pradeda daugintis. Tai reiškia, kad jūs gaminate daugiau energijos ir mankštos ateityje nebebus taip sunkiai įveikiamos.

 

Mėnesis laikantis naujos sporto rutinos

Reguliariai sportuojant mėnesį laiko, pokyčiai taps matomi, ypač siekėte numesti svorio, o ne tik išryškinti raumenis. 30 dienų pakanka, kad raumenys taptų stipresni, pagreitėtų medžiagų apykaita. Jei mankštos taps įpročiu, dažniau sportuosite, ilgainiui vis rečiau reikės sau priminti, kad jau laikas į sporto klubą – tai taps natūralu ir savaime suprantama.

 

6 mėnesiai reguliarios mankštos

Jei pusę metų kilnosite svorius, jūsų raumenų masės pokyčiai taps akivaizdūs. Tačiau pagalvokite ne tik apie pilvo presą – dėl padidėjusio kraujo spaudimo, jūsų širdis taip pat paaugo ir tapo stipresnė.

Jei 6 mėnesius rinkotės aerobiką – pagerėjo jūsų psichinė sveikata. Yra įrodyta, kad 40 min mankštos, 3-5 dienas per savaitę, veikia taip pat, kaip antidepresantai.

 

Metai pastovios sportinės veiklos

Praėjus metams nuo sportavimo pradžios, pagerėja kaulų būklė bei tankumas, sumažėja lūžių tikimybės. Taip pat toliau palaikote savo psichinę sveikatą. Greičiausiai pastebėsite, kad mažiau sergate gripu bei sloguojate, taigi pagerės imuninės sistemos būklė.

 

Reguliarus sportas turi be galo daug privalumų, o gražios kūno formos tėra tik vienas jų. Nėra ko laukti – po metų padėkosite sau, jei pradėsite dabar.