fizinis aktyvumas grupinese mankstose kaune

Kaip palaikyti sporto rutiną ir pasiekti norimų rezultatų?

 

Jei bent esate bandęs sportuoti, tikriausiai žinote, kad be galo sunku rasti motyvacijos pradėti tai daryti ir pakeisti savo gyvenimo būdą. Mes vis randame pasiteisinimų, kodėl nenorime ar negalime to – per daug pavargę, per daug užimti,  vis kartojame, kad nueisime „rytoj“. Jei sau tai kartojate kiekvieną dieną, kaip manote, iš kur rasite motyvacijos pradėti mankštintis ir siekti savo tikslų? Pateikiame keletą būdų, kaip palaikyti motyvaciją ir pasiekti ilgalaikių gerų fizinės būklės rezultatų.

 

Vienas svarbiausių dėmenų – mityba

Net jei sportuojate daug ir intensyviai, jei valgysite nesveiką ir nesubalansuotą maistą, vis tiek galite priaugti svorio, jaustis pavargęs ir apsunkęs – visa tai motyvacijos tikrai nesuteikia. Valgykite sveiką maistą, kuris būtų kuras jūsų kūnui ir sielai. Kiekvieną dieną valgykite pusryčius, planuokite savo laiką ir valgymus bei užkandžiavimas – greitai pasijusite energingesni ir net nebekils minčių praleisti mankštą.

 

Realistiškas požiūris – kelias į tikslą

Iškeldamas realistišką tikslą, galite būti tikras, kad jums pasiseks. Juk per mėnesį numesti 50kg ar per naktį užsiauginti raumenis yra neįmanoma. Jei jūsų tikslas bus nelogiškas – niekada jo nepasieksite per užsibrėžtą laiką ir tikriausiai apleisite sportą. Supraskite, ko jūs norite: ar numesti svorio, ar išryškinti ir užauginti raumenis, o galbūt pagerinti bėgimo nuotolius ir laiką? Mūsų įpročiai susiformuoja per 21d., tad realistiškas ir lengvai pasiekiamas tikslas padės suformuoti įprotį sportuoti.

 

Nepamirškite pasilepinti

Jei pasiekiate bent vieną iš savo tikslų – atsidėkokite sau – išeikite pavakarieniauti į miestą, nusipirkite naujus batus ar kitaip palepinkite save. Kiekvienas papildomas kilogramas mūsų kelius ir sąnarius veikia kaip 4kg. Numetus net ir 1kg, mes darome didžiulę paslaugą mūsų kūnui ir sąnariams. Kuo ilgiau sportuosite, tuo didesnė tikimybė, kad sporto atsisakyti nebebus taip lengva – atšvęskite kiekvieną sporto mėnesį.

 

Atraskite mėgstamus pratimus

Jei norite sportuoti ilgai – rinkitės tai, kas patinka. Nėra universalios mankštos, kuri tiktų visiems – juk kiekvieno tiksliai ir pomėgiai skirtingi. Jei nepatinka bėgioti ar kilnoti svorių, tai ir nedarykite to. Juk yra tiek skirtingų pratimų ir mankštų pasirinkimo – išbandykite kuo daugiau, kol atrasite, kas jums tikrai teikia malonumą.

Nedarykite to, ko nesugebėsite ar nenorėsite daryti ateityje. Neikite į sporto salę 6 dienas per savaitę, nebadaukite, nes tikrai nėra sveika, malonu ir tikrai neduos ilgalaikių rezultatų. Pasirinkite jums tinkamą sporto rutiną, kad galėtumėte jos laikytis kiekvieną savaitę ir mėgautis.

 

Adaptacija – naujos veiklos dalis, tad duokite sau laiko priprasti

Kaip ir prie bet kokio pokyčio gyvenime, taip ir prie sporto reikia priprasti. Pirmas kelias savaites  galite būti užsidegęs ir ypač motyvuotas, tačiau jei sporto rutina ima atimti daug laiko ir vargina – tai ženklas, kad persistengiate. Verčiau mankštai skirkite 30min per dieną, 5 dienas per savaitę, 2 dienas iš jų rinkitės svorių kilnojimo arba pasipriešinimo pratimams. Tokios rutinos turėtumėte laikytis ilgą laiką. Po kiek laiko sportas taps toks pat įprastas, kaip ir pusryčiai ryte.

 

Nepamirškite, kad turite sveikai maitintis jei norite išlikti energingi. Jei kuris pratimas ima nepatikti – pakeiskite jį. Fizinius pokyčius pamatysite tik po kelių savaičių, todėl neskubėkite mesti sporto ir atminkite, kad sporto nauda ne tik išorinė, bet ir vidinė.